• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Θεόδωρος Στάθης

O Θεόδωρος Στάθης είναι Πρόεδρος της εταιρείας Εθνικής Κεφαλαίου. Σπούδασε στο Πολυτεχνείο της Βιέννης στην Αυστρία. Στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης έκανε το μεταπτυχιακό του στο τμήμα Μηχανολογίας καθώς και το διδακτορικό του και ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ Μηχανικών Επιστημών. Στο εξωτερικό ακολούθησε ακαδημαϊκή καριέρα και εργάστηκε ως Βοηθός Ερευνητής, ως Επίκουρος Ερευνητής Καθηγητής καθώς και ως Αναπληρωτής Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και τέλος ως Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. Επιπλέον, διετέλεσε Πρόεδρος της Advanced Acoustical Research Corp., Αντιπρόεδρος της Ecolotrol, Ειδικός Επιστημών και Εντεταλμένος Υφηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Στην Ελλάδα διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της N.B.G Bancassurance του ομίλου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και μέλος του Δ.Σ. της Εθνικής Ασφαλιστικής. Έχει γράψει το βιβλίο «Η Εθνική Άμυνα και η Αχίλλειος Πτέρνα της», μια σειρά άρθρων στον τομέα της αμυντικής και εξωτερικής πολιτικής και ασφάλειας καθώς και πληθώρα επιστημονικών εργασιών και διδακτικών εγχειριδίων. Τέλος, διετέλεσε βουλευτής, υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Υπουργός Αναπληρωτής Πολιτισμού και Υπουργός Γεωργίας.

Στον τομέα της μουσικής η δραστηριότητά του περιορίστηκε στη σύνθεση, εξαιτίας των πολλαπλών του υποχρεώσεων. Από όλες τις πηγές άντλησης γνώσης στις οποίες ο Θ. Στάθης είχε πρόσβαση, ο Χίντεμιτ ήταν αυτός που άνοιξε σε αυτόν τους ορίζοντες της σύνθεσης. Τα πρώτα βήματα ήταν η συγγραφή μουσικών ιδεών (λεγόμενων και μοτίβων) τα οποία χρησιμοποίησε σε συνδυασμό με μουσικά μοντέλα της γραμμής του μπάσου, που βρίσκονται σε έργα των μεγάλων μουσουργών, κυρίως του Μπετόβεν, για να χτίσει ολοκληρωμένα «νέα» μουσικά επικοδομήματα-έργα. Η σκυτάλη στη συνέχεια πέρασε στην ιδιαίτερη αγάπη του, που είναι η αρχαία ελληνική τραγωδία. Σε αυτές δοκίμασε, όπως αρχικά και η Καμεράτα της Φλωρεντίας στην αυγή της Αναγέννησης, τη μελοποίηση μεταφρασμένων στοίχων των τραγωδιών Αντιγόνη του Σοφοκλή και Άλκηστη του Ευριπίδη. Η προσπάθεια αυτή οδήγησε στη σύνθεση της όπερας "Αντιγόνη" καθώς και της όπερας "Άλκηστη". Η τριτη όπερα με τίτλο "Όπους Έλγιν": Η καταστροφή του Παρθενώνα γράφτηκε με στόχο να βοηθηθεί και με αυτόν τον τρόπο η προσπάθεια επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα. Στην αποθήκη έργων του υπάρχουν και ορισμένα έργα πιάνου, εγχόρδων και πνευστών, καθώς και τραγούδια.

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Χορηγοί

Υποστηρικτές

Χορηγοί Επικοινωνίας